Galeria
Pierwsze warsztaty z przemienników AC30, AC20 oraz AC15 za nami.
Oprócz podstawowych informacji na temat produktu nie zabrakło także:
– programowania autorskich aplikacji w przemienniku
– sterowania wektorowego z regulacją momentu silnika
– komunikacji i wymiany danych bezpośrednio pomiędzy falownikami po ethernecie przy użyciu bloków sender / receive
– konfiguracji w TIA portal oraz nawiązanie komunikacji po Profinecie
Pierwsze dostawy nowych serii przemienników AC15 oraz AC20 do nas już dotarły. Cześć również już dotarła do naszych partnerów.
Obie serie są produkowane w niemieckiej fabryce Parker dzięki czemu czas realizacji przemienników jest na przyzwoitym poziomie.
Zarówno AC15 oraz AC20 na pokładzie mają STO oraz stanardowo Modbus TCP. W AC20 wbudowany port można wykorzystać do komunikacji po Profinecie. Jeżeli to nie wystarcza to jest możliwość dołożenia karty komunikacyjnej.
AC20 może również mieć dodatkowe karty enkodera (max 2 na przmiennik- głównie do aplikacji wymagających synchronizacji).
Obie wersje mogą mieć podłączony panel zewnętrzny dokładnie ten sam, co był dedykowany do serii 690. Przemienniki można również programować z poziomu PC darmowym środowiskiem DSE Lite do czego namawiamy. Aplikacje standalone można w prosty i PRZEJRZYSTY sposób wykonać. W razie potrzeby, oczywiście pomagamy lub robimy to za Was.
Już wkrótce do dyspozycji naszych Klientów będziemy mieli przykładowe projekty w TIA portal do sterowania tymi przemiennikami.
Zapraszamy do kontaktu!
Przykładowy zestaw serwo (silnik + przekładnia planetarna) do strefy zagrożonej wybuchem.
W ofercie posiadamy serwo silniki, przekładnie oraz siłowniki do stref ATEX.
Jak zawsze, możesz liczyć na naszą pomoc w doborze produktu oraz dostaniesz wsparcie w zakresie użytkowania, sterowania. Posiadamy przemienniki i serwo wzmacniacze z najbardziej popularnymi protokołami komunikacyjnymi lub dedykowane do układów sterowania wykorzystujących standardowe sygnały elektryczne (analogowe, Step/dir, etc.)
Pojazd betonomieszarki z hybrydowym układem e-PTO. Układ Power take off ma dwa tryby pracy – może być napędzany konwencjonalnie z silnika diesla lub osobnego akumulatora przy wyłączonym silniku diesla i zerową emisją C02.
W trybie pracy elektrycznym, e-PTO napędzane jest silnikiem typu PMSM chłodzony wodą serii GVM oraz przemiennikiem DC/AC serii GVI dedykowanym takim aplikacjom.
Całość jest sterowana z systemu IQAN, włącznie z interfejsem operatora HMI w kabinie pojazdu.
Test pozycjonowania silnikiem indukcyjnym z enkoderem za pomocą przemiennika AC30.
Rozwiązanie dedykowane jest aplikacjom gdzie:
– nie ma potrzeby stosowania bardzo dynamicznych silników z magnesami trwałymi
– rozmiar nie ma znaczenia (silnik indukcyjne są relatywnie większe niż serwo przy tej samej mocy)
– układy dużej mocy
– synchronizowanie wałów silników (suwnice, nawijarki, etc.)
Diagnostyka i naprawa uszkodzonego przemiennika 690P, 11 kW.
Diagnostyka silnika synchronicznego PMAC serii EX do stref zagrożonych wybuchem
Krótka relacja z testu silnika EX840, który Klient przysłał do nas w celu przetestowania. Rzekomo miały być uszkodzone uzwojenia.
Po wstępnym pomiarze rezystancji uzwojeń oraz izolacji podłączyliśmy silnik pod przemiennik. Test w zamkniętej pętli ze sprzężeniem zwrotnym z resolvera.
Silnik okazał się sprawny. Cały test wykonany w 12 godzin od zgłoszenia.
Silnik serii EX to seria PMAC stosowana w strefach zagrożonych wybuchem (1 oraz 2) w aplikacjach wymagających pozycjonowania, precyzyjnej kontroli prędkości lub momentu dynamicznego oraz dużej dynamiki.
Standardowo silniki dostarczane są rezolwerem. Opcjonalnie można zastosowań enkoder inkrementalny, absolutny Hiperface lub Hiperface DSL.
Jest to zdecydowania unikatowa konstrukcja. Niewiele producentów ma w swojej ofercie silniki serwo ATEX do strefy 1.
Electro-Hydraulic Pump dla elektromobilności
Kilka zdjęć z naszego uruchomienia rozwiązania EHP od Parker Hannifin na elektrycznej ciężarówce. EHP jest to rozwiązanie pompy hydraulicznej napędzanej silnikiem GVM (AC PMAC również od Parker). Wszystko zasilane z przemiennika DC/AC zasilanego z baterii pojazdu. W tym przypadku EHP spełnia funkcjonalność PTO pojazdu.
Poniżej katalogi do naszych produktów dedykowanych projektom elektromobilności / elektryfikacji.
Katalog silników GVM do aplikacji mobilnych
Katalog EHP, czyli komplet pompy z silnikiem oraz napędem zasilanym z baterii
Niemniej jednak każdy projekt ma swoją specyfikę więc jeśli potrzebujesz wsparcia przy swoim projekcie i szukasz rozwiązania to skontaktuj się z nami. Zapraszamy.
AC30 zamiast napędu z lat 80. w obrabiarce CNC
Szybka zamiana uszkodzonego napędu wrzecion obrabiarki CNC. Historyczny napęd z lat 80. obsługiwał cztery elektro wrzeciona o różnych parametrach z zakresu prędkości 20-60 000 rpm. Stąd wyzwaniem dla nowego napędu była zmiana pełnej konfiguracji silnika na podstawie sygnałów z nadrzędnego układu sterowania, wystawienie odpowiednich sygnałów statusowych oraz sterowanie stycznikami załączającymi odpowiednie elektrowrzeciono. Wymagan częstotliwość wyjściowa na silniki to 1250 Hz.
Wszystko powyższe udało się uzyskać w przemienniku AC30 Parker Hannifin. Wbudowany moduł PLC umożliwił stworzenie programu do zmiany pełnej konfiguracji w „locie” oraz dopasowaniu się sygnałami sterującymi/statusowymi do starego układu sterowania. Wielką zaletą tego był zupełny brak ingerencji w program obrabiarki.
Inne
Testy cyklów pracy siłownika przed realizacją dla Klienta. Pełny dobór komponentów w zakresie siłownika ETH Parker (siła docisku, wymagany cykl pracy), dobór układu serwonapędowego, sterownika do synchronizacji osi, program Motion PLC oraz wizualizacja.
Na prośbę Klienta wykonaliśmy test funkcjonalności przemiennika AC30 z silnikiem SMH142, 17 Nm przed wysyłką na miejsce montażu. Dostarczony kompletny układ ze skonfigurowanym przemiennikiem do sterowania prędkością z ograniczeniem momentu w pętli zamkniętej. Dlaczego nie typowy serwo wzmacniacz tylko przemiennik ? W tej sytuacji wymagana była wysoka dynamika układu ale bez konieczności pozycjonowania stąd bardziej ekonomicznym rozwiązaniem okazała się seria przemienników AC30 Parker, do tego programowalna w Codesys 3.5 dzięki czemu mamy pełną swobodę przy realizacji wymagań Klienta od strony napędu.
Dostawa silników serii EX Parker. Są to silnik synhroniczne PMAC do układów serwonapędowych z certfikatem ATEX do stref zagrożonych wybuchem. Produkt przede wszystkim dość unikatowy na rynku silników serwo. Z powodzeniem stosujemy je wszędzie tam gdzie nie ma miejsca na kompromis oraz wymagane są:
- pełna kontrola prędkości,
- pozycji,
- momentu obrotowego silnika,
- dynamika ruchów,
- bezpieczeństwo w strefie zagrożonej wybuchem.
Realizacja naszego Klienta przy pełnym wsparciu technizznym podczas doboru oraz uruchomienia napędów PSD z silnikami serwo przeznaczonych do strefy ATEX.
Napędy PSD synchronizowane po sieci ETherCAT.
Cała maszyna na napędach oraz pneumatyce Parker.
Zdjęcia z realizacji Klienta. Pełne wsparcie techniczne podczas projektu, doboru produktów oraz w trakcie uruchomienia maszyny.